Tongariro Alpine Crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van stephen oosterhout - WaarBenJij.nu Tongariro Alpine Crossing - Reisverslag uit Tongariro, Nieuw Zeeland van stephen oosterhout - WaarBenJij.nu

Tongariro Alpine Crossing

Blijf op de hoogte en volg stephen

18 Februari 2015 | Nieuw Zeeland, Tongariro

Vandaag om 6.15 op gestaan om ons eigen voor te bereiden voor de Tongariro Alpine Crossing .
Om 6.30 hadden we ontbijt en we zijn om 7.05 op gehaald om vervolgens afgezet te worden aan de voet van de berg.
Daar aangekomen met zovelen met ons zijn we begonnen om 7.45.
Het is een hike van 19,4 km, wat de hele dag in beslag neemt.
Eerst lopen we naar de Soda springs(1350m)waar we nog even naar de wc kennen.
Vervolgens naar de South Crater(1650 m) door naar de Red krater (1886m).
Dit is tevens het hoogste punt.
Wanneer we weer afzakken naar de Emeralds Lakes op 1730 m kunnen we al zien hoe prachtig het , net als de rest van de wandeling .
Ondertussen nuttigen we wat water en muslirepen .
Van af hier zakken we af naar 1725 m waar de Blue lake ligt.
Natuurlijk moesten we allebij nodig naar de wc,Sonja besloot maar om achter een rots te gaan zitten en al gauw volg ik ook.
Dit was echt een opluchting en konden onze weg weer vervolgen.
Ondertussen al een tijdje aan het dalen maar de laatste paar km werden wel erg zwaar voor de knieën .
En jawel , om 16.15 eindelijk bij het einde waar we nog een half uurtje op onze bus moesten wachten voor de weg terug naar de Lodge.
Lekker douchen dan nog wat eten en weet op tijd onze nest in.
Waarschijnlijk zullen we morgen wel spierpijn hebben.
Het is dan toch een reisdag dus kan het weer wat bekomen.

• 18 Februari 2015 - 13:31

Aad Hoeboer:

Het is erg leuk jullie verslagen te lezen en de foto,s te zien.
    Ik voel me weer helemaal in NZ,
    Ik herken het meeste. De Hukafalls enzovoort.
    Wat knap dat jullie de crossing gedaan hebben.